Al weken heeft ze het erover.
“Mam, hoe lang duurt het nog voordat ik naar groep 4 ga?”
“Nog heel lang lieverd.”
“Ja, maar hoeveel dagen dan nog?”
Samen rekenen we dan met behulp van de kalender uit hoelang het nog duurt. Heel af en toe krijg ik een reactie. Die wisselt net zo snel als haar stemming. Ze kijkt ernaar uit en ze ziet er tegenop. De toetsen vindt ze leuk om te doen. Maar de juffen gaat ze echt missen. Vooral die ene juf, die heeft haar hart gestolen. En als je het mij vraagt heeft zij ook jufs hart gestolen. Maar ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld. Het bericht dat ze met dezelfde klas naar groep 4 gaat, stelt haar gerust. Ook ik ben blij dat ze niet wordt overgeplaatst naar de combinatieklas 4/5. Ze heeft haar draai zo goed gevonden in deze klas. En eerlijk? Het is ook echt een hele leuke klas.
Gisteren kreeg ze haar rapport. Ik kan niet anders zeggen dat ik trots op haar ben. Dat taal haar favoriete onderdeel is, streelt mijn ego natuurlijk. Ook rekenen gaat goed. Maar wat ik het belangrijkste vind, is dat ze het heerlijk vindt om naar school te gaan. Dat er – naast alle toetsen – ook ruimte is voor leuke dingen. En dat de dingen die ze moeten leren worden ‘verpakt’ in creatieve thema’s. En – last-but-not-least’ – dat ze ook op school leren om op een positieve manier met elkaar om te gaan, zodat ieder kind het naar zijn of haar zin kan hebben op school.
Recente reacties